Volby proběhnou od pondělí 2. prosince do čtvrtka 5. prosince elektronickou formou. Volební aplikace bude dostupná na adrese volby.vscht.cz.
Akademičtí pracovníci FTOP volí:
- do univerzitního senátu 4 senátory z 6 kandidátů
- do fakultního senátu se v roce 2019 nevolí
Kandidáti do akademického senátu VŠCHT Praha
V akademickém senátu VŠCHT Praha se obsazují akademickými pracovníky FTOP 4 mandáty. Kandiduje 6 akademických pracovníků
Kandidátní listina
Bartáček Jan, doc., Ing., Ph.D.
Mohu nabídnout zkušenosti s prací na výzkumných, mobilitních i pedagogických mezinárodních projektech a to včetně jejich koordinace. Za důležitou považuji dlouhodobou práci v rámci výše zmíněného programu IMETE (tzv. „joint degree“), do nějž se zapojilo již přes 170 studentů. Mám také zkušenosti s národními výzkumnými projekty různého typu a samozřejmě spolupracuji s partnery z průmyslové sféry. V rámci AS bych rád podpořil deklarovaný cíl nového rektora VŠCHT zlepšit institucionální podporu výzkumných aktivit vč. transferu jejich výsledků do praxe. (Ať již v rámci Projektového centra, nebo jiným způsobem.) Chci také podporovat vznik nových mezinárodních programů (joint a double degree) a vznik anglických studijních programů na VŠCHT. V neposlední řadě podpořím zvýšení důrazu na tzv. měkké předměty a projektovou výuku.
|
Březina Milan, Ing., CSc.
Vzhledem k víceletým zkušenostem v oblastech hospodářských i legislativních a uplatňovaných i v akademickém senátu jak v jeho předsednictvu, tak i v hospodářském výboru, mohu být obdobně užitečný i v nadcházejícím funkčním období. |
Jelínek Luděk, doc., Ing., Ph.D.
Svou troškou do mlýna. Naslouchat kolegům a vysvětlovat jim a diskutovat s nimi svá rozhodnutí.
|
Maxa Daniel, Ing., Ph.D.
Kromě práce v rámci pravidelné agendy akademického senátu - tedy především zpracování a schvalování klíčových dokumentů školy - bych rád tam, kde je to možné, přispěl k rozvoji spolupráce mezi fakultami a smysluplné průmyslové spolupráce.
|
Pohořelý Michael, doc., Ing., Ph.D.
![]() Příklady aktuálního aplikovaného výzkumu:
Vývoj zařízení na kombinovanou výrobu hnojiva na bázi čistírenského kalu, energetického plynu a užitného tepla.
Vývoj zařízení na kombinovanou výrobu uhlíkatého sorbentu (biocharu), elektrické energie a užitného tepla.
Příklad aktuálního výzkumu ve veřejném zájmu:
Příprava legislativních limitů pro „biohnojiva“ a organické pomocné půdní látky.
Jsem autorem a spoluautorem 58 článků v impaktovaných časopisech, 10 článků v recenzovaných časopisech, 5 patentů, 10 užitných vzorů, 3 kapitol ve třech knihách. H–index 16, počet citací na Web of Science 697.
Tři vybrané publikace:
1. Pohořelý M., Vosecký M., Hejdová P., Punčochář M., Skoblia S., Staf M., Vošta J., Koutský B., Svoboda K.: Gasification of Coal and PET in Fluidized Bed Reactor. Fuel 85(17–18), 2458–2468 (2006). Cited 51x.
2. Svoboda K., Pohořelý M., Hartman M., Martinec J.: Pretreatment and Feeding of Biomass for Pressurized Entrained Flow Gasification. Fuel Process. Technol. 90(5), 629–635 (2009). Cited 103x.
3. Jeremiáš M., Pohořelý M., Svoboda K., Skoblia S., Beňo Z., Šyc M.: CO2 Gasification of Biomass: The Effect of Lime Concentration in a Fluidised Bed. Appl. Energy 217, 361–368 (2018). Cited 6x.
Předměty – garant:
Zdroje a technologie udržitelné energetiky – doktorské studium
Sources and Technology of Sustainable Energetics – doktorské studium
Energetické využití biomasy – doktorské studium
Akumulace energií – magisterské studium
Laboratoř environmentálních rizik v energetice – magisterské studium
Energetické využití odpadů – magisterské studium
Udržitelná energetika – magisterské studium
Project A – bakalářské i magisterské studium
Alternativní zdroje energie I – bakalářské studium
V prvé řadě bych se nejdříve rád detailně seznámil s chodem akademické obce. Následně bych se chtěl zaměřit na podporu mobility studentů a mladých vědeckých pracovníků včetně „double degree“ programů/studijních plánů u studentů doktorského a magisterského studia. V současné době dva moji studenti doktorského studia studují v „double degree“ studijním plánu na základě individuálních smluv. Dále podporuji výjezdy studentů základního studia i mimo program Erasmus+, který nedostatečně financuje pobyty studentů v západní Evropě, tj. na prestižních univerzitách a výzkumných pracovištích. Dále bych se zaměřil na získávání investičních prostředků pro nákup „speciálních“ nákladných analytických přístrojů a vytvoření pravidel pro jejich udržitelný chod.
|
Staf Marek, Ing., Ph.D.
Řada problémů, které jsou zdánlivě neřešitelné, vzniká z důvodu nedostatečné komunikace mezi lidmi. Poněkud neskromně mám za to, že právě schopnost komunikovat je mou silnou stránkou. Díky tomu bych rád posílil vztahy mezi pracovišti naší školy a prohloubil konstruktivní dialog mezi pedagogickými a nepedagogickými pracovníky a studenty všech úrovní. Dále bych se chtěl zaměřit na řešení dvou problémů dlouhodobějšího rázu. Potýkáme se s malým zájmem středoškoláků o studium na našich fakultách. Chtěl bych využít svých zkušeností mj. s přednášením na středních školách a spolupracovat na vytvoření efektivnějšího systému propagace VŠCHT a jejích studijních oborů. Jde mi o to, doplnit dny otevřených dveří a jiné naše kvalitní akce o intenzivní spolupráci s velkým počtem konkrétních středních škol. Osobní kontakt se středoškolskými učiteli a jejich žáky považuji za rozhodující. Druhý problém, s nímž se setkávám i jako člen odborové organizace, je nevyváženost mezi nízkými tarify a mzdovými položkami, jako jsou příjmy z grantů, VHČ apod. Chtěl bych rozvinout širokou diskuzi na toto téma. Domnívám se, že současný stav negativně ovlivňuje úroveň výuky, protože pedagogové jsou někdy nuceni vynakládat příliš mnoho energie a časového fondu na získávání prostředků své obživy na úkor svého poslání, jímž je učit studenty.
|