Počkejte prosím chvíli...
stdClass Object
(
    [nazev] => Fakulta technologie ochrany prostředí VŠCHT Praha
    [adresa_url] => 
    [api_hash] => 
    [seo_desc] => 
    [jazyk] => 
    [jednojazycny] => 
    [barva] => zelena
    [indexace] => 1
    [obrazek] => 
    [ga_force] => 
    [cookie_force] => 
    [secureredirect] => 
    [google_verification] => UOa3DCAUaJJ2C3MuUhI9eR1T9ZNzenZfHPQN4wupOE8
    [ga_account] => 
    [ga_domain] => 
    [ga4_account] => G-VKDBFLKL51
    [gtm_id] => 
    [gt_code] => 
    [kontrola_pred] => 
    [omezeni] => 0
    [pozadi1] => VSCHT_fotobanka_020.jpg
    [pozadi2] => VSCHT_fotobanka_065.jpg
    [pozadi3] => pozadi_2.jpg
    [pozadi4] => 5_DSC0153.jpg
    [pozadi5] => _DSC004327.jpg
    [robots] => 
    [htmlheaders] => 
    [newurl_domain] => 'ftop.vscht.cz'
    [newurl_jazyk] => 'cs'
    [newurl_akce] => '[cs]'
    [newurl_iduzel] => 
    [newurl_path] => 8547/4161/1397
    [newurl_path_link] => Odkaz na newurlCMS
    [iduzel] => 1397
    [platne_od] => 31.10.2023 10:51:00
    [zmeneno_cas] => 31.10.2023 10:51:49.651256
    [zmeneno_uzivatel_jmeno] => Jan Kříž
    [canonical_url] => 
    [idvazba] => 1968
    [cms_time] => 1713443087
    [skupina_www] => Array
        (
        )

    [slovnik] => stdClass Object
        (
            [logo] => 
            [aktualizovano] => Aktualizováno
            [drobecky] => Nacházíte se: VŠCHT PrahaFTOP  
            [autor] => Autor
            [more_info] => více informací
            [top_search_placeholder] => hledat...
            [social_fb_odkaz] => https://www.facebook.com/VSCHTFTOP/
            [social_fb_title] =>  Facebook FTOP VŠCHT Praha
            [social_tw_title] =>  Twitter VŠCHT Praha
            [social_yt_title] =>  Youtube VŠCHT Praha
            [paticka_budova_a_nadpis] =>  BUDOVA A
            [paticka_budova_b_nadpis] =>  BUDOVA B
            [paticka_budova_b_popis] => Věda a výzkum, děkanát FTOP, děkanát FPBT, děkanát FCHI, výpočetní centrum, zahraniční oddělení, kvestor
            [paticka_budova_c_nadpis] =>  BUDOVA C
            [paticka_budova_c_popis] => Dětský koutek Zkumavka, praktický lékař, katedra ekonomiky a managementu, ústav matematiky
            [paticka_budova_1_nadpis] =>  NÁRODNÍ TECHNICKÁ KNIHOVNA
            [paticka_budova_2_nadpis] =>  STUDENTSKÁ KAVÁRNA CARBON
            [paticka_budova_2_popis] =>  
            [paticka_adresa] => VŠCHT Praha
Technická 5
166 28 Praha 6 – Dejvice
IČ: 60461373
DIČ: CZ60461373

Datová schránka: sp4j9ch

Za informace odpovídá: Fakulta technologie ochrany prostředí
Technický správce: Výpočetní centrum

Copyright VŠCHT Praha
[paticka_odkaz_mail] => mailto:Milan.Brezina@vscht.cz [social_tw_odkaz] => https://twitter.com/vscht [social_yt_odkaz] => https://www.youtube.com/user/VSCHTPraha [paticka_budova_a_popis] => Rektorát, oddělení komunikace, pedagogické oddělení, děkanát FCHT, centrum informačních služeb [paticka_budova_1_popis] => [zobrazit_kalendar] => zobrazit kalendář [logo_href] => / [charakteristika] => Charakteristika [vice] => → více informací [navaznosti] => Navazující studium v oborech [uplatneni] => Uplatnění [vyucuje_se_na_ustavech] => Bližší informace na adresách: [studijni_plan] => Studijní plán [mene] => → méně [dokumenty_kod] => Kód [dokumenty_nazev] => Název dokumentu [dokumenty_platne_od] => Platné od [dokumenty_platne_do] => Platné do [studijni_plan_povinne_predmety] => Povinné předměty [studijni_plan_volitelne_predmety] => Povinně volitelné předměty [stahnout] => stáhnout [google_search] => 001523547858480163194:u-cbn29rzve [adresa_url] => [fakulta_FTOP] => Fakulta technologie ochrany prostředí [studijni_program] => Studijní program: [obory] => Obory: [archiv_novinek] => Archiv novinek [submenu_novinky_rok_title] => Zobrazit novinky na daný rok [api_obor_druh_B] => Bakalářský studijní obor [api_obor_druh_N] => Navazující magisterský obor [api_obor_druh_D] => Doktorský studijní obor [paticka_mapa_alt] => [studijni_obor] => Studijní obor [studijni_forma] => Forma [studijni_dobastudia] => Doba studia [studijni_kapacita] => Kapacita [den_kratky_1] => po [den_kratky_3] => st [den_kratky_4] => čt [den_kratky_2] => út [den_kratky_5] => pá [den_kratky_6] => so [zobrazit_vice_kalendar] => více zde → [novinky_kategorie_1] => Akce VŠCHT Praha [novinky_kategorie_2] => Důležité termíny [novinky_kategorie_3] => Studentské akce [novinky_kategorie_4] => Zábava [novinky_kategorie_5] => Věda [novinky_archiv_url] => /novinky [novinky_servis_archiv_rok] => Archiv z roku [novinky_servis_nadpis] => Nastavení novinek [novinky_dalsi] => zobrazit další novinky [novinky_archiv] => Archiv aktualit [intranet_odkaz] => http://intranet.vscht.cz/ [intranet_text] => Intranet [logo_mobile_href] => / [logo_mobile] => [mobile_over_nadpis_menu] => Menu [mobile_over_nadpis_search] => Hledání [mobile_over_nadpis_jazyky] => Jazyky [mobile_over_nadpis_login] => Přihlášení [menu_home] => Domovská stránka [zobraz_desktop_verzi] => zobrazit plnou verzi [zobraz_mobilni_verzi] => zobrazit mobilní verzi [fakulta_FTOP_odkaz] => http://ftop.vscht.cz/ [fakulta_FPBT_odkaz] => http://fpbt.vscht.cz/ [fakulta_FPBT] => Fakulta potravinářské a biochemické technologie [paticka_mapa_odkaz] => /kontakt [den_kratky_0] => ne [nepodporovany_prohlizec] => Ve Vašem prohlížeči se nemusí vše zobrazit správně. Pro lepší zážitek použijte jiný. [preloader] => Počkejte prosím chvíli... [odpocet_dny] => [odpocet_hodiny] => [odpocet_minuty] => [odpocet_vteriny] => [hledani_nadpis] => hledání [hledani_nenalezeno] => Nenalezeno... [hledani_vyhledat_google] => vyhledat pomocí Google [social_in_odkaz] => [social_li_odkaz] => [novinka_publikovano] => Publikovano: [novinka_datum_konani] => Datum konani: ) [poduzel] => stdClass Object ( [1909] => stdClass Object ( [obsah] => [poduzel] => stdClass Object ( [1915] => stdClass Object ( [nazev] => Fakulta technologie ochrany prostředí [seo_title] => Fakulta technologie ochrany prostředí [seo_desc] => [autor] => [autor_email] => [obsah] =>

Partneři oborů a ústavů

NET4GAS, s.r.o.

ořez 215*215px

Partner UPKOO

[urlnadstranka] => [ogobrazek] => [pozadi] => [iduzel] => 1915 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /home [sablona] => stdClass Object ( [class] => stranka_novinky [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [4576] => stdClass Object ( [nazev] => [seo_title] => Fakulta [seo_desc] => [autor] => [autor_email] => [obsah] =>

 ◳ ctverecky (jpg) → (šířka 450px)Fakulta technologie ochrany prostředí (FTOP) se orientuje na problematiku ochrany životního prostředí. V roce 2019 skončila na 2. místě v kategorii Chemie – veřejné hodnocení fakult projektu fakultaroku.cz 

Při výuce na FTOP se studenti věnují přírodovědným i technickým předmětům, díky kterým se neztratí ve vědecké ani průmyslové sféře. Společný základ se všemi fakultami v bakalářských oborech studentům dodá širokou obecnou znalost v oblasti chemie a technologie rozšířený o předměty jejich specializace. V navazujících magisterských programech se již studenti věnují svému oboru podle konkrétních požadavků a zájmů. Důraz je kladen jak na teoretické znalosti, tak na propojení s praxí, ať už v laboratořích u nás či na praxi v průmyslu. 

Možností je i výuka magisterského programu Sustainability and Environmental Engineering v angličtině nebo mezinárodní spolupráce s dalšími evropskými univerzitami na magisterském programu IMETE či dvojím doktorátu s univerzitami v Belgii a Francii. 

Absolventi naší fakulty nacházejí uplatnění v nejrůznějších odvětvích průmyslu, například chemického či petrochemického a široká možnost uplatnění se nachází i v oblasti ochrany životního prostředí. Absolventy máme i v analytických laboratořích, inspekčních a kontrolních orgánech, státní zprávě či výzkumu. V neposlední řadě stojí za zmínku i uplatnění v projektových a konzultačních organizacích nebo jako technologové, specialisté či environmentální manažeři. Mezi významné absolventy patří například Milan Smrž, autor a spoluautor desítky odborných publikací a patentů a víceprezident evropské asociace EUROSOLAR, která usiluje o úplnou náhradu fosilních a jaderných zdrojů obnovitelnými či Miroslav Kos, spoluautor celé řady technologických řešení ČOV v ČR, včetně Nové vodní linky pražské, dokončené v roce 2019. 

Studium je také úzce spjato s vědeckou prací na všech ústavech a studenti mají možnost se zapojit do řešení grantových projektů, které se následně využívají či realizují v průmyslu, na ministerstvech, dále ve výzkumu nebo probíhají ve spolupráci se zahraničními institucemi. 


Ústav udržitelných paliv a zelené chemie  

Ústav udržitelných paliv a zelené chemie se v pedagogické a vědecko-výzkumné činnosti zaměřuje na několik oblastí. Věnuje se tématům, které v současnosti rezonují ve veřejné i odborné diskuzi, jako jsou: alternativní paliva a biopaliva, ať už plynná, či kapalná; implementace principů zelené chemie do chemického průmyslu nebo ochrana ovzduší a klimatická změna. Podrobně se zaměřujeme na přeměnu biomasy a odpadních plastů na biokapaliny a jejich následné hydrogenační zpracování, vývoj heterogenních katalyzátorů, uplatnění vodíku, bioplynu a biomethanu v plynárenství, zachytávání oxidu uhličitého za účelem zmírnění klimatické změny a monitoringu znečištění ovzduší. Dále se na ústavu zabýváme inovacemi a optimalizacemi v tradičních oblastech, zejména v technologii a analýze

Ústav technologie vody a prostředí 

se zabývá pedagogickou i vědecko-výzkumnou činností v oblasti úpravy pitných vod a čistění vod odpadních. V průběhu studia se studenti mohou zapojit do mnoha výzkumných projektů v celé šíři oboru technologie vody: úprava pitné vody, čištění odpadních vod, mikrobiologie, produkce energie z odpadních vod a z dalších materiálů atd. Ve studiu je významně zastoupena praktická forma výuky v laboratořích a v terénu. Činnost ústavu je v současné době zaměřena na aktuální témata: opětovné využívání vody, opětovné využití materiálů a energie, využitív informací z odpadních vod, bezpečné zásobování pitnou vodou či digitalizace vodního hospodářství.

Ústav energetiky

Vědecko-výzkumnou činnost je možné rozdělit na tři základní oblasti výzkumu: a) Koroze a materiály v energetice – výzkum je zaměřen na testování korozního chování nových materiálů ve stávajících i nových energetických technologiích (žárupevné oceli a slitiny a jejich chování v superkritických energetických okruzích, vývoj ochranných vrstev pro povlak jaderného paliva (Accident Tolerant Fuel), aj.). b) Sorpční procesy a iontová výměna v úpravě vody – aplikace jsou historicky spojeny s výrobu demineralizované vody pro energetiku a průmysl. Odborný zájem se postupně rozrostl do oblastí ochrany životního prostředí, hydrometalurgie a přípravy sorbentů jejich životnosti v podmínkách reálného provozu. Příkladem řešených témat je odstraňování nežádoucích iontů z kontaminovaných zdrojů pitné vody a odpadních a procesních vod. Hodně pozornosti je věnováno zejména oxoaniontům a komplexním iontům toxických kovů a polokovů. c) Energetické a materiálové využití biomasy, alternativních paliv a odpadů – zde se výzkum primárně zaměřuje na termochemické využití odpadů, tuhých alternativních paliv, bioodpadů, biomasy a na problematiku cirkulární ekonomie produktů v energetice, teplárenství a odpadovém hospodářství. Zabývá se především aktuálními energetickými tématy s cílem většího využití obnovitelných zdrojů energie a alternativních paliv a problematikou termochemických konverzí.

Ústav chemie ochrany prostředí

v rámci svých pedagogických a výzkumných aktivit se věnuje v obecné rovině aktuální a velmi důležité problematice ochrany životního prostředí. Tyto aktivity lze v detailnějším pohledu rozdělit do pěti oblastí působnosti: technologie pro ochranu životního prostředí, vzorkování a analýza životního prostředí, toxikologie a ekotoxikologie, numerické simulace environmentálně-inženýrských procesů a environmentální mikrobiologie. Ústav disponuje prostornými laboratořemi pro praktickou výuku, moderním přístrojovým vybavením, kvalifikovaným personálem a tradičně výbornou vazbou na přední subjekty z institucionální a aplikační sféry technické ochrany životního prostředí.

Ústav udržitelnosti a produktové ekologie

Pedagogické zaměření ústavu se odvíjí od aktuální společenské potřeby zavádění principů udržitelnosti do praxe. Naším cílem je rozvíjet vzdělávání v oblasti udržitelnosti, oběhového hospodářství, produktové ekologie, surovinové bezpečnosti a dalších oborů, které jsou pro odborníky zaměřené na udržitelnost důležité. Náplní odborné a tvůrčí činnosti pracovníků ústavu je analytická činnost v oblasti produktové a korporátní udržitelnosti. Provádíme výzkum zaměřený na produktovou ekologii a ekodesign. Pomocí analytických nástrojů jako je posuzování životního cyklu (LCA) či analýza materiálových toků (MFA) určujeme environmentální aspekty produktů, služeb, technologií a organizací.

[urlnadstranka] => [ogobrazek] => [pozadi] => [iduzel] => 4576 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /fakulta [sablona] => stdClass Object ( [class] => stranka [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [4577] => stdClass Object ( [nazev] => Studium [seo_title] => Studium [seo_desc] => [autor] => [autor_email] => [obsah] =>

Položky menu po levé straně

Na stránce pro uchazeče o studium se dozvíte základní informace pro vstup do bakalářského studia na fakultě.

Stránka věnovaná bakalářskému studiu vás dovede k oficiálním studijním programům a oborům akreditovaným na fakultě a najdete zde i okruhy ke státním závěrečným zkouškám.

Magisterský program, jeho obory a zkušební okruhy ke státním závěrečným zkouškám se nacházejí na příslušné stránce.

Informace pro zájemce o doktorské studium i samotné studenty jsou na předposlední řádce v menu.

O celoživotním vzdělávání realizovaném na fakultě se dočtete v poslední položce menu. 

[urlnadstranka] => [iduzel] => 4577 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /studium [sablona] => stdClass Object ( [class] => boxy [html] => [css] => [js] => $(function() { setInterval(function () { $('*[data-countdown]').each(function() { CountDownIt('#'+$(this).attr("id")); }); },1000); setInterval(function () { $('.homebox_slider:not(.stop)').each(function () { slide($(this),true); }); },5000); }); function CountDownIt(selector) { var el=$(selector);foo = new Date; var unixtime = el.attr('data-countdown')*1-parseInt(foo.getTime() / 1000); if(unixtime<0) unixtime=0; var dnu = 1*parseInt(unixtime / (3600*24)); unixtime=unixtime-(dnu*(3600*24)); var hodin = 1*parseInt(unixtime / (3600)); unixtime=unixtime-(hodin*(3600)); var minut = 1*parseInt(unixtime / (60)); unixtime=unixtime-(minut*(60)); if(unixtime<10) {unixtime='0'+unixtime;} if(dnu<10) {unixtime='0'+dnu;} if(hodin<10) {unixtime='0'+hodin;} if(minut<10) {unixtime='0'+minut;} el.html(dnu+':'+hodin+':'+minut+':'+unixtime); } function slide(el,vlevo) { if(el.length<1) return false; var leva=el.find('.content').position().left; var sirka=el.width(); var pocet=el.find('.content .homebox').length-1; var cislo=leva/sirka*-1; if(vlevo) { if(cislo+1>pocet) cislo=0; else cislo++; } else { if(cislo==0) cislo=pocet-1; else cislo--; } el.find('.content').animate({'left':-1*cislo*sirka}); el.find('.slider_puntiky a').removeClass('selected'); el.find('.slider_puntiky a.puntik'+cislo).addClass('selected'); return false; } function slideTo(el,cislo) { if(el.length<1) return false; var sirka=el.width(); var pocet=el.find('.content .homebox').length-1; if(cislo<0 || cislo>pocet) return false; el.find('.content').animate({'left':-1*cislo*sirka}); el.find('.slider_puntiky a').removeClass('selected'); el.find('.slider_puntiky a.puntik'+cislo).addClass('selected'); return false; } [autonomni] => 1 ) ) [4578] => stdClass Object ( [nazev] => Ústavy a pracoviště [seo_title] => Ústavy a pracoviště [seo_desc] => [autor] => [autor_email] => [obsah] =>

Fakulta technologie ochrany prostředí (FTOP) se orientuje na problematiku ochrany životního prostředí. Studium je úzce spjato s vědeckou prací na jednotlivých ústavech a studenti mají možnost se zapojit do řešení grantových projektů, které se následně využívají či realizují v průmyslu, na ministerstvech, dále ve výzkumu nebo probíhají ve spolupráci se zahraničními institucemi. Fakultu tvoří celkem šest ústavů:

 ◳ FTOP 2 (png) → (výška 215px)

Ústav udržitelných paliv a zelené chemie  

Ústav udržitelných paliv a zelené chemie se v pedagogické a vědecko-výzkumné činnosti zaměřuje na několik oblastí. Věnuje se tématům, které v současnosti rezonují ve veřejné i odborné diskuzi, jako jsou: alternativní paliva a biopaliva, ať už plynná, či kapalná; implementace principů zelené chemie do chemického průmyslu nebo ochrana ovzduší a klimatická změna. Podrobně se zaměřujeme na přeměnu biomasy a odpadních plastů na biokapaliny a jejich následné hydrogenační zpracování, vývoj heterogenních katalyzátorů, uplatnění vodíku, bioplynu a biomethanu v plynárenství, zachytávání oxidu uhličitého za účelem zmírnění klimatické změny a monitoringu znečištění ovzduší. Dále se na ústavu zabýváme inovacemi a optimalizacemi v tradičních oblastech, zejména v technologii a analýze.

Ústav Technologie vody a prostředí

se zabývá pedagogickou a vědecko-výzkumnou činností v oblasti úpravy pitné vody a čištění odpadních vod. V průběhu studia se studenti mohou zapojit do mnoha výzkumných projektů v celé oblasti technologie vody: úprava pitné vody, čištění odpadních vod, mikrobiologie, výroba energie z odpadních vod a dalších materiálů atd. terénu. Činnost ústavu je v současnosti zaměřena na aktuální témata: opětovné využití vody, opětovné využití materiálů a energií, využití informací z odpadních vod, bezpečné zásobování pitnou vodou a digitalizace vodního hospodářství.

Ústav energetiky

Vědecko-výzkumnou činnost je možné rozdělit na tři základní oblasti výzkumu: a) Koroze a materiály v energetice – výzkum je zaměřen na testování korozního chování nových materiálů ve stávajících i nových energetických technologiích (žárupevné oceli a slitiny a jejich chování v superkritických energetických okruzích, vývoj ochranných vrstev pro povlak jaderného paliva (Accident Tolerant Fuel), aj.). b) Sorpční procesy a iontová výměna v úpravě vody – aplikace jsou historicky spojeny s výrobu demineralizované vody pro energetiku a průmysl. Odborný zájem se postupně rozrostl do oblastí ochrany životního prostředí, hydrometalurgie a přípravy sorbentů jejich životnosti v podmínkách reálného provozu. Příkladem řešených témat je odstraňování nežádoucích iontů z kontaminovaných zdrojů pitné vody a odpadních a procesních vod. Hodně pozornosti je věnováno zejména oxoaniontům a komplexním iontům toxických kovů a polokovů. c) Energetické a materiálové využití biomasy, alternativních paliv a odpadů – zde se výzkum primárně zaměřuje na termochemické využití odpadů, tuhých alternativních paliv, bioodpadů, biomasy a na problematiku cirkulární ekonomie produktů v energetice, teplárenství a odpadovém hospodářství. Zabývá se především aktuálními energetickými tématy s cílem většího využití obnovitelných zdrojů energie a alternativních paliv a problematikou termochemických konverzí.

Ústav chemie ochrany prostředí

v rámci svých pedagogických a výzkumných aktivit se věnuje v obecné rovině aktuální a velmi důležité problematice ochrany životního prostředí. Tyto aktivity lze v detailnějším pohledu rozdělit do pěti oblastí působnosti: technologie pro ochranu životního prostředí, vzorkování a analýza životního prostředí, toxikologie a ekotoxikologie, numerické simulace environmentálně-inženýrských procesů a environmentální mikrobiologie. Ústav disponuje prostornými laboratořemi pro praktickou výuku, moderním přístrojovým vybavením, kvalifikovaným personálem a tradičně výbornou vazbou na přední subjekty z institucionální a aplikační sféry technické ochrany životního prostředí.

Ústav udržitelnosti a produktové ekologie

Pedagogické zaměření ústavu se odvíjí od aktuální společenské potřeby zavádění principů udržitelnosti do praxe. Naším cílem je rozvíjet vzdělávání v oblasti udržitelnosti, oběhového hospodářství, produktové ekologie, surovinové bezpečnosti a dalších oborů, které jsou pro odborníky zaměřené na udržitelnost důležité. Náplní odborné a tvůrčí činnosti pracovníků ústavu je analytická činnost v oblasti produktové a korporátní udržitelnosti. Provádíme výzkum zaměřený na produktovou ekologii a ekodesign. Pomocí analytických nástrojů jako je posuzování životního cyklu (LCA) či analýza materiálových toků (MFA) určujeme environmentální aspekty produktů, služeb, technologií a organizací.

[urlnadstranka] => [ogobrazek] => [pozadi] => [iduzel] => 4578 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /ustavy [sablona] => stdClass Object ( [class] => stranka [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [4579] => stdClass Object ( [nazev] => [seo_title] => VaV [seo_desc] => [autor] => [autor_email] => [obsah] =>

Vědecko-výzkumné zaměření ústavů FTOP

 ◳ 4 (png) → (ořez 215*215px)  ◳ 2 (png) → (ořez 215*215px)  ◳ 1 (png) → (ořez 215*215px)  ◳ 3 (png) → (ořez 215*215px)
[urlnadstranka] => [ogobrazek] => [pozadi] => [iduzel] => 4579 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /veda-a-vyzkum [sablona] => stdClass Object ( [class] => stranka [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [64258] => stdClass Object ( [nazev] => Popularizace, média [seo_title] => Popularizace, média [seo_desc] => [autor] => [autor_email] => [obsah] =>

Na stránce se aktuálně pracuje...

[urlnadstranka] => [ogobrazek] => [pozadi] => [iduzel] => 64258 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /popularizace [sablona] => stdClass Object ( [class] => boxy [html] => [css] => [js] => $(function() { setInterval(function () { $('*[data-countdown]').each(function() { CountDownIt('#'+$(this).attr("id")); }); },1000); setInterval(function () { $('.homebox_slider:not(.stop)').each(function () { slide($(this),true); }); },5000); }); function CountDownIt(selector) { var el=$(selector);foo = new Date; var unixtime = el.attr('data-countdown')*1-parseInt(foo.getTime() / 1000); if(unixtime<0) unixtime=0; var dnu = 1*parseInt(unixtime / (3600*24)); unixtime=unixtime-(dnu*(3600*24)); var hodin = 1*parseInt(unixtime / (3600)); unixtime=unixtime-(hodin*(3600)); var minut = 1*parseInt(unixtime / (60)); unixtime=unixtime-(minut*(60)); if(unixtime<10) {unixtime='0'+unixtime;} if(dnu<10) {unixtime='0'+dnu;} if(hodin<10) {unixtime='0'+hodin;} if(minut<10) {unixtime='0'+minut;} el.html(dnu+':'+hodin+':'+minut+':'+unixtime); } function slide(el,vlevo) { if(el.length<1) return false; var leva=el.find('.content').position().left; var sirka=el.width(); var pocet=el.find('.content .homebox').length-1; var cislo=leva/sirka*-1; if(vlevo) { if(cislo+1>pocet) cislo=0; else cislo++; } else { if(cislo==0) cislo=pocet-1; else cislo--; } el.find('.content').animate({'left':-1*cislo*sirka}); el.find('.slider_puntiky a').removeClass('selected'); el.find('.slider_puntiky a.puntik'+cislo).addClass('selected'); return false; } function slideTo(el,cislo) { if(el.length<1) return false; var sirka=el.width(); var pocet=el.find('.content .homebox').length-1; if(cislo<0 || cislo>pocet) return false; el.find('.content').animate({'left':-1*cislo*sirka}); el.find('.slider_puntiky a').removeClass('selected'); el.find('.slider_puntiky a.puntik'+cislo).addClass('selected'); return false; } [autonomni] => 1 ) ) [4580] => stdClass Object ( [nazev] => [seo_title] => Děkanát [seo_desc] => [autor] => [autor_email] => [obsah] =>

Děkan

 ◳ IMG_7081 (jpg) → (výška 215px)

 

prof. Ing. Pavel Jeníček, CSc.  

b  Pavel.Jenicek@vscht.cz

Korespondenční adresa:
Technická 5
166 28 Praha 6 - Dejvice

 


Děkanát

Umístění od 26.7.2022 - prozatímní info, v telefonním seznamu vscht.cz zatím nejsou uvedeny aktuální informace o místnostech:

Vstup ze Zikovy ul. 4, Praha 6

Ing. Kateřina Šritrová    místnost B2315 1. patro
Šárka Dintarová              místnost B2316 1. patro

 

 ◳ IMG_7118 (jpg) → (výška 215px)

Tajemnice fakulty, doktorské studium 

Ing.  Kateřina Šritrová
b  Katerina.Sritrova@vscht.cz
e 220 443 277

místnost B2315

 ◳ IMG_7126 (jpg) → (výška 215px)

Bakalářské a magisterské studium

Šárka Dintarová  
b  Sarka.Dintarova@vscht.cz 
e 220 443 276

místnost B2316

Úřední hodiny 

 Pondělí:

 9:00–11:00

 

 Úterý:

 zavřeno

 

 Středa:

 9:00–11:00

 14:00–15:00

 Čtvrtek:

 9:00–11:00

 

 Pátek:

 zavřeno

 

[urlnadstranka] => [ogobrazek] => [pozadi] => [iduzel] => 4580 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /kontakt [sablona] => stdClass Object ( [class] => stranka [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [10493] => stdClass Object ( [nazev] => [seo_title] => Mapa stránek [seo_desc] => [autor] => [autor_email] => [obsah] => [iduzel] => 10493 [canonical_url] => //ftop.vscht.cz/sitemap [skupina_www] => Array ( ) [url] => /sitemap [sablona] => stdClass Object ( [class] => sitemap [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [10947] => stdClass Object ( [nazev] => Přístup odepřen (chyba 403) [seo_title] => Přístup odepřen [seo_desc] => Chyba 403 [autor] => [autor_email] => [perex] => [ikona] => zamek [obrazek] => [ogobrazek] => [pozadi] => [obsah] =>

Nemáte přístup k obsahu stránky.

Zkontrolujte, zda jste v síti VŠCHT Praha, nebo se přihlaste (v pravém horním rohu stránek).

[urlnadstranka] => [iduzel] => 10947 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /[error403] [sablona] => stdClass Object ( [class] => stranka_ikona [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [1485] => stdClass Object ( [nazev] => Stránka nenalezena [seo_title] => Stránka nenalezena (chyba 404) [seo_desc] => Chyba 404 [autor] => [autor_email] => [obsah] =>

Chyba 404

Požadovaná stránka se na webu (již) nenachází. Kontaktuje prosím webmastera a upozorněte jej na chybu.

Pokud jste změnili jazyk stránek, je možné, že požadovaná stránka v překladu neexistuje. Pro pokračování prosím klikněte na home.  

Děkujeme!

[urlnadstranka] => [ogobrazek] => [pozadi] => [iduzel] => 1485 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /[error404] [sablona] => stdClass Object ( [class] => stranka [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) ) [iduzel] => 1909 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => [sablona] => stdClass Object ( [class] => [html] => [css] => [js] => [autonomni] => ) ) [1907] => stdClass Object ( [obsah] => [poduzel] => stdClass Object ( [1911] => stdClass Object ( [obsah] => [iduzel] => 1911 [canonical_url] => //ftop.vscht.cz [skupina_www] => Array ( ) [url] => [sablona] => stdClass Object ( [class] => [html] => [css] => [js] => [autonomni] => ) ) [1910] => stdClass Object ( [obsah] => [iduzel] => 1910 [canonical_url] => //ftop.vscht.cz [skupina_www] => Array ( ) [url] => [sablona] => stdClass Object ( [class] => [html] => [css] => [js] => [autonomni] => ) ) [1912] => stdClass Object ( [obsah] => [iduzel] => 1912 [canonical_url] => //ftop.vscht.cz [skupina_www] => Array ( ) [url] => [sablona] => stdClass Object ( [class] => [html] => [css] => [js] => [autonomni] => ) ) ) [iduzel] => 1907 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => [sablona] => stdClass Object ( [class] => [html] => [css] => [js] => [autonomni] => ) ) [519] => stdClass Object ( [nadpis] => [data] => [poduzel] => stdClass Object ( [61411] => stdClass Object ( [nadpis] => [apiurl] => https://studuj-api.cis.vscht.cz/cms/?weburl=/sis [urlwildcard] => cis-path [iduzel] => 61411 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /sis [sablona] => stdClass Object ( [class] => api_html [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) ) [iduzel] => 519 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => [sablona] => stdClass Object ( [class] => [html] => [css] => [js] => [autonomni] => ) ) ) [sablona] => stdClass Object ( [class] => web [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) [api_suffix] => )

DATA


stdClass Object
(
    [nazev] => Volby 2017 - AS FTOP
    [seo_title] => Volby 2017
    [seo_desc] => 
    [autor] => 
    [autor_email] => 
    [perex] => 
    [ikona] => 
    [obrazek] => 
    [ogobrazek] => 
    [pozadi] => 
    [obsah] => 

V roce 2017 se uskutečnily volby do AS FTOP ve všech částech:

Akademičtí pracovníci - Ústav 215 - 1 volený mandát

  • volební účast 45,5 %
  • byl zvolen doc. Ing. Pavel Šimáček, Ph.D. 

 

Akademičtí pracovníci - Ústav 216 - 1 volený mandát

  • volební účast 43,8 %
  • byl zvolen Ing. Siarhei Skoblia, Ph.D.

 

Akademičtí pracovníci - Ústav 217 - 1 volený mandát

  • volební účast 85,7 %
  • byla zvolena Ing. Dana Vejmelková, Ph.D.

 

Akademičtí pracovníci - Ústav 218 - 1 volený mandát

  • volební účast 75,0 %
  • byl/a zvolen/a Ing. Eva Mištová, Ph.D.

 

Akademičtí pracovníci - Ústav 240 - 1 mandát

  • volební účast 58,8 %
  • byl/a zvolen/a Ing. Radek Vurm, Ph.D. 

 

Doktorští studenti – 2 volené mandáty

  • volební účast 42,3 %
  • senátorem zvolen Václav Durďák (50,0 %)
  • senátorem zvolen Zdeněk Varga (37,9 %)
  • náhradnicemi zvoleny v pořadí:
    1. Barbora Miklová (36 %)
    2. Violetta Pospelová (26 %)
    3. Markéta Šerešová (7 %)

 

Magisterští a bakalářští studenti – 2 volené mandáty

  • volební účast 26,0 %
  • senátorkou zvolena Hana Skálová (73,9 %)
  • senátorkou zvolena Karolína Dumská (71,6 %) 
  • Náhradník nebyl zvolen

 

Dokumentace voleb

[submenuno] => [urlnadstranka] => [newurl_domain] => 'ftop.vscht.cz' [newurl_jazyk] => 'cs' [newurl_akce] => '/fakulta/vedeni-fakulty/as/volby-as-ftop/volby-2017' [newurl_iduzel] => [newurl_path] => 8547/4161/1397/1909/4576/5953/5956/42086/41526 [newurl_path_link] => Odkaz na newurlCMS [iduzel] => 41526 [platne_od] => 21.09.2018 15:01:00 [zmeneno_cas] => 21.09.2018 15:01:51.147585 [zmeneno_uzivatel_jmeno] => Jan Kříž [canonical_url] => [idvazba] => 44849 [cms_time] => 1713443337 [skupina_www] => Array ( ) [slovnik] => Array ( ) [poduzel] => stdClass Object ( [41521] => stdClass Object ( [nazev] => Volby studentů na FTOP [seo_title] => Volby studentů na FTOP [seo_desc] => [autor] => [autor_email] => [obsah] =>

V roce 2017 se volí pouze ve studentských částech akademických senátů.

Termín a způsob voleb

Volby probíhají od pondělí 4. 12. do čtvrtka 7. 12 elektronicky na volby.vscht.cz.


Volí se 1 mandát v univerzitním senátu a 4 mandáty ve fakulntím senátu (2 za pregraduální studenty a 2 za doktorandy)

jsem bakalářský nebo magisterský student

jsem doktorand

 


Univerzitní senát

Volí všichni studenti FTOP, obsazuje se 1 mandát, jsou 3 kandidáti

Kandidáti

 AubrechtJaroslav_FTOP_vscht (šířka 215px)

Aubrecht Jaroslav

kandidát do univerzitního senátu

 

1. ročník doktorského studia, Ústav technologie ropy a alternativních paliv, obor Chemické a energetické zpracování paliv

 

Co Tě motivuje k tomu, stát se senátorem?

Chtěl bych svými názory přispět k lepšímu směřování VŠCHT. Z osobního hlediska je to také dobrá zkušenost, která pomůže k osobnímu rozvoji.

What motivates you to become Senator?

I would like to contribute my views to a better path for UCT. From a personal point of view, it would also be a good experience that will help my personal development.

 
Jaké jsou podle Tebe největší síly VŠCHT? 

Jednoznačnou silou naší školy, vzhledem k její velikosti, je soudržnost a organizace. Taktéž vzdělání, které studenti obdrží během studia, je povětšinou kvalitní a otevírající široké pole působnosti.

 
Jaké jsou podle Tebe největší slabiny VŠCHT? 

Podle mého názoru chybí ve výuce řada praktických studií a také přednášky v angličtině, protože v současné době se bez angličtiny prakticky nikdo nikam nehne.

 
Máš zkušenosti se samosprávou či vedoucí funkcí? Jaké? Co jsi prosazoval? 

Bohaté zkušenosti ve vedoucí funkci nemám, nicméně jsem byl členem nebo vedoucím několika pracovních skupin zde i v zahraničí.

 
Máš zkušenosti či inspiraci z jiné školy/instituce? Jaké? 

Podle mých zkušeností se VŠCHT může zlepšit v systému fungování centrálních laboratoří a obecně v možnostech sdílení chemikálií a přístrojového vybavení.

 
Čím můžeš přispět studentské společnosti? Jak se na jejím chodu můžeš aktivně podílet?

Chtěl bych být hlavně spojkou, tlumočníkem, mezi studentstvem a vedením školy, protože studentský hlas a jeho návrhy nejsou často vyslyšeny.

 
O jakých svých vlastnostech si myslíš, že je budeš jako senátor využívat/potřebovat nejvíce? 

Jednoznačně to bude trpělivost a vytrvalost.

 KorotenkoEkatarina_FTOP_vscht (šířka 215px)

Korotenko Ekaterina

kandidátka do univerzitního senátu

 

2. ročník magisterského studia, Ústav chemie ochrany prostředí, obor Chemie a technologie ochrany životního prostředí

 

Co Tě motivuje k tomu, stát se senátorem?

Především pochopení, že samotná možnost volby a rozhodování je velkým darem. Přátelský postoj a vstřícnost kolegů a spolužáků mě motivují k tomu, abych ze své strany udělala něco v jejich prospěch.

What motivates you to become Senator?

First of all, understanding of the fact that just being able to vote and choose is a great gift.  Friendly attitude and helpfulness of colleagues and schoolmates motivates me to do my best in doing something in their favor.

 

Jaké jsou podle Tebe největší síly VŠCHT?

Vysoká kvalita vzdělání, osobní přístup ke studentům, kvalitní vybavení, spolupráce s externími firmami.

 

Jaké jsou podle Tebe největší slabiny VŠCHT?

Nízká úroveň mezifakultní a meziústavní spolupráce, nedostatečná propagace.

 

Máš zkušenosti se samosprávou či vedoucí funkcí? Jaké? Co jsi prosazoval?

Jako členka studentského senátu jsem vždycky kopala za studenty. Podařilo se nám například zvýšit studentské stipendium a zlepšit život na kolejích. Byla jsem organizátorkou různých akcí – zaměřených na spolupráci mezi studenty, vzdělávacích, charitativních.

Aktivně se podílím na chodu VŠCHT (aktivní účast na celoškolských a fakultních setkáních a akcích spolku Campure).

 

Máš zkušenosti či inspiraci z jiné školy/instituce? Jaké?

Mám zkušenosti jak z tuzemských, tak ze zahraničních univerzit. Mám s čím porovnávat. Krátké shrnutí:

- Soukromé školy: nízká kvalita vzdělání, snaha vytáhnout ze studenta co možná nejvíc peněz. - Velké školy: na jedné straně „velkovýroba“ a z ní vyplývající problémy (distancování se od studentů, nevstřícnost, nezájem řešit problémy; často se stává, že se vyučující a student poprvé potkávají až u zkoušky), na druhé straně větší konkurence, kterou považuji za věc nezbytnou jak pro kvalitní vzdělání, tak pro život obecně.

- Ze zahraniční univerzity, kterou jsem vystudovala: nižší stupeň specializace, převládání obecných předmětů nad odbornými, ale zároveň univerzálnost a víceoborovost absolventa.

 

Velkou inspirací pro mě je organizace volnočasových aktivit studentů – sportovních a kulturních – a snaha rozvíjet studenty všestranně.  

 

Čím můžete přispět studentské společnosti? Jak se na jejím chodu můžete aktivně podílet?

Svým časem, zkušenostmi a energií. Chci především zlepšit postavení doktorandů a mladých pracovníků a zvýšit spolupráci mezi fakultami (celoškolní SVK, mezioborové projekty).

How can you support student life and organizations? How can you actively participate?

With my time, experience and energy. I mainly want to improve the positions of postgraduate students and junior workers and increase cooperation between faculties (whole-school conferences, interdisciplinary projects).

 

O jakých svých vlastnostech myslíš, že je budeš jako senátor využívat/potřebovat nejvíce?

Organizační a komunikační schopnosti, cílevědomost a zdravou míru perfekcionismu.

 ShumeikobBogdan_FTOP_vscht (šířka 215px)

Shumeiko Bogdan

kandidát do univerzitního senátu

 

1. ročník doktorského studia, Ústav technologie ropy a alternativních paliv, obor Chemické a energetické zpracování paliv

 

Co Tě motivuje k tomu, stát se senátorem?

Možnost se aktivně zapojit do rozvoje školy, v případě organizačních činnosti tak i v případě vedení.

 

Jaké jsou podle Tebe největší síly VŠCHT?

Dle mého názoru silnou stranou naší školy je hlavně kvalitní výuka a rozmanitost předmětu, které se da zvolit. Takový chemicky zaklad, který tady dostáváme umožňuje našim absolventům se přizpůsobit v jakékoliv prací, jak i v jejich oboru tak i v dalších chemických oborech.

 

Jaké jsou podle Tebe největší slabiny VŠCHT?

Podle mého názoru největší slabiny na VSCHT jsou: mala spolupráce mezi fakulty i připadne mezi jednotlivé ústavy samotných fakult, nedostatek výuky v angličtině (i případně slabá znalost angličtiny) a také nedostatek praxe (staze) v reálných firmách.

 

Máš zkušenosti se samosprávou či vedoucí funkcí? Jaké? Co jsi prosazoval?

Ne, bohužel nemam žádnou zkušenost.

 

Máš zkušenosti či inspiraci z jiné školy/instituce? Jaké?

Během stazi v Německu na jine vysoké škole jsem poznal jiny přístup ke studiu a k studentskému životu. Neříkám, že je lepší ale je stejné dobře mít nějaké přehledy a zkušenosti z jiných skol a snažit se vychytat z toho to nejlepší a prosadit to i na naše škole.

 

Čím můžeš přispět studentské společnosti? Jak se na jejím chodu můžeš aktivně podílet?

Pečlivou a poradnou prací.

 

O jakých svých vlastnostech si myslíš, že je budeš jako senátor využívat/potřebovat nejvíce? /

Opatrnost při rozhodování a cool headed.

What qualities do you think you will use / need most as a senator?

Caution in decision-making and cool headed.

 

 

Fakultní senát FTOP - skupina bakalářských a magisterských studentů

Volí pouze bakalářští a magisterští studenti FTOP, obsazují se 2 mandáty, jsou 2 kandidáti

Kandidáti

 DumskáKarolina (šířka 215px)

Dumská Karolína

kandidátka do senátu FTOP ve skupině Bc. a NMgr. studentů

 

2. ročník magisterského studia, Ústav technologie ropy a alternativních paliv, Obor Chemie a technologie paliv a prostředí

 

Co Tě motivuje k tomu, stát se senátorem?

Ráda bych se jako studentka dozvěděla více o fungování naší fakulty a předávala tyto znalosti ostatním studentům.

 

Jaké jsou podle Tebe největší síly VŠCHT?

Velkou výhodou je rozmanitost chemických oborů a jejich návaznost na sebe i mezi fakultami. Dále také řešení aktuálních témat pro výzkum a vědu.

 

Jaké jsou podle Tebe největší slabiny VŠCHT?

Vysoký počet studentů přijatých do prvního ročníku jen na základě vysvědčení ze střední školy, kdy mnoho z nich ukončí studium již po prvním semestru.

 

Máš zkušenosti se samosprávou či vedoucí funkcí? Jaké? Co jsi prosazoval?

Zkušenosti zatím žádné nemám.

 

Máš zkušenosti či inspiraci z jiné školy/instituce? Jaké?

Nemám.

 

Čím můžeš přispět studentské společnosti? Jak se na jejím chodu můžeš aktivně podílet?

Chtěla bych pomoct při řešení problémů týkající se naší fakulty. Ráda komunikuji se svými spolužáky a kolegy jak osobně, tak i přes sociální sítě. Mým cílem by bylo zapojit jich co nejvice do diskuse o současných problémech,  jejich názory prezentovat při zasedání AS FTOP a snažit se najít řešení.

How can you support student life and organizations? How can you actively participate?

I would like to help solve problems related to our faculty. I like to communicate with my classmates and colleagues personally and through social networks. My goal would be to involve them as much as possible into the discussion about current issues and to present their opinions at the faculty senate meetings and try to resolve them.

 

O jakých svých vlastnostech si myslíš, že je budeš jako senátor využívat/potřebovat nejvíce?

Jsem komunikativní a nebojím se prosazovat svůj názor, nebo naopak přijmout názor někoho jiného.

 SkalovaHana_FTOP_fakultni (šířka 215px)

Skálová Hana

kandidátka do senátu FTOP ve skupině Bc. a NMgr. studentů

 

1. ročník magisterského studia, Ústav technologie ropy a alternativních paliv, Obor Chemie a technologie paliv a prostředí

 

Co Tě motivuje k tomu, stát se senátorem?

Chci se dozvědět více o fungování fakulty a možností, jak se můžu jako student zapojit.

I would like to get to know more about activity of faculty and possibilities how can i get involved as a student.

 

Jaké jsou podle Tebe největší síly VŠCHT?

Snaha jít s dobou a věnovat se novým výzkumným tématům a jejich uplatnění v dnešní době. VŠCHT rozšiřuje své obory, aby se studenti mohli věnovat širokému rozsahu chemie v moderní době a zároveň se snaží propojit spolupráci mezi jednotlivými fakultami.

 

Jaké jsou podle Tebe největší slabiny VŠCHT?

Velký nápor v prvních ročnících, kdy se studenti přijímají a hned v prvním ročníku velká část odchází kvůli náročnosti, aniž by měli možnost být v laboratořích.

 

Máš zkušenosti se samosprávou či vedoucí funkcí? Jaké? Co jsi prosazoval?

Bohužel, žádné zkušenosti v této oblasti nemám.

 

Máš zkušenosti či inspiraci z jiné školy/instituce? Jaké?

Nemám.

 

Čím můžeš přispět studentské společnosti? Jak se na jejím chodu můžeš aktivně podílet?

Chci pomoct svými dovednostmi a schopnostmi při řešení problémů, se kterými se potýká senát při vedení fakulty.

 

O jakých svých vlastnostech si myslíš, že je budeš jako senátor využívat/potřebovat nejvíce?

Trpělivost a snaha pomáhat, pokud mohu. Ráda komunikuji, snažím se podporovat své názory a zároveň jsem otevřená vůči názorům ostatních.

 

 

Fakultní senát FTOP - skupina doktorandů

Volí pouze doktorandi FTOP, obsazují se 2 mandáty, jsou 4 kandidáti

Kandidáti

 DurdakVaclav_FTOP_fakultni (šířka 215px)

Durďák Václav

kandidát do senátu FTOP ve skupině Ph.D. studentů

 

4. ročník doktorského studia, Ústav chemie ochrany prostředí, Obor Chemie a technologie ochrany životního prostředí

 

Co Tě motivuje k tomu, stát se senátorem?

Zájem o okolní svět.

 

Jaké jsou podle Tebe největší síly VŠCHT?

Silná výzkumná tradice spojená se zvučnými jmény. Pocit že je člověk součástí něčeho většího, co dává smysl. Udržení vysokého standardu výuky i za cenu odlivu části studentů.

 

Jaké jsou podle Tebe největší slabiny VŠCHT?

Nesmyslně vyhrocená rivalita mezi jednotlivými fakultami.

 

Máš zkušenosti se samosprávou či vedoucí funkcí? Jaké? Co jsi prosazoval?

Nic zásadního, pouze menší jednotlivosti.

 

Máš zkušenosti či inspiraci z jiné školy/instituce? Jaké?

Nemám.

 

Čím můžeš přispět studentské společnosti? Jak se na jejím chodu můžeš aktivně podílet?

Smyslem pro spravedlnost. Aktivitou v senátu.
 

O jakých svých vlastnostech si myslíš, že je budeš jako senátor využívat/potřebovat nejvíce?

Tvrdohlavost v situacích, kdy je třeba pevný postoj a porozuměním v situacích kdy je důležitá diskuse.

What qualities do you think you will use / need most as a senator?

Stubbornness in need of a firm attitude. Understanding in situations where discussion is important.

 

 Miklova_FTOP_fakultni (šířka 215px)

Miklová Barbora

kandidátka do senátu FTOP ve skupině Ph.D. studentů

 

2. ročník doktorského studia, Ústav plynných a pevných paliv a ochrany ovzduší, Obor Chemické a energetické zpracování paliv

 

Co Tě motivuje k tomu, stát se senátorem?

Ráda bych měla možnost podílet se na změnách naší univerzity, které ji přinesou kvalitnější vzdělání pro všechny studenty. Myslím si, že moderní univerzita by kromě vědecké prestiže měla mít přesah i do veřejného života.

 

Jaké jsou podle Tebe největší síly VŠCHT?

Vysoká kvalita vzdělání, možnost pro studenty spolupracovat s průmyslem už během studia a jejich dobré uplatnění na trhu práce.

 

Jaké jsou podle Tebe největší slabiny VŠCHT?

Nevyrovnané finanční podmínky mezi jednotlivými fakultami, což se odráží do kvality studia i motivace doktorandů. Velké množství studentů končící po prvním ročníku a nedostatek studentů v navazujících studiích.

 

Máš zkušenosti se samosprávou či vedoucí funkcí? Jaké? Co jsi prosazoval?

Zkušenosti tohoto charakteru z naší školy zatím nemám, ale během zahraničního studijního pobytu jsem získala mnoho podnětů, které bych ráda aplikovala u nás.

 

Máš zkušenosti či inspiraci z jiné školy/instituce? Jaké? /

Na naší škole se aktivně podílím na nově vzniklém projektu TUTORŮ, který má za cíl pomáhat s administrativou a dalšími problémy nově příchozím studentům. Během magisterského studia jsem strávila rok na zahraniční univerzitě v Trondheimu, a účastnila se studijní stáže s programem Athens.

Do you have any experience or inspiration from another school / institution? What are they?

I participate actively in the newly created project TUTOR at our university, which aims to help new students with administration and other issues during their studies. During my master’s degree, I spent one year at technical university in Trondheim and furthermore I participated in an internship with the Athens Programme.

 

Čím můžeš přispět studentské společnosti? Jak se na jejím chodu můžeš aktivně podílet?

Budu se snažit o větší informovanost studentů o reálných možnostech perspektivního výzkumu a jejich potenciálu v pracovní sféře. Umožnit studentům aktivně se zapojovat do řízení školy formou diskuzí a přednášek se zástupci akademického senátu.

 

O jakých svých vlastnostech si myslíš, že je budeš jako senátor využívat/potřebovat nejvíce?

Otevřená mysl, cílevědomý přístup a pevné nervy.

 Pospelova_violetta_foto (šířka 215px)

Pospelová Violeta

kandidátka do senátu FTOP ve skupině Ph.D. studentů

 

1. ročník doktorského studia, Ústav technologie ropy a alternativních paliv, Obor Chemické a energetické zpracování paliv

 

Co Tě motivuje k tomu, stát se senátorem?

Chtěla bych se podílet na rozvoji mojí fakulty, a i celé školy.

 

Jaké jsou podle Tebe největší síly VŠCHT?

Největší výhodou VŠCHT je to, že rozhodně dostanete kvalitní základ teoretických znalostí a k tomu i praktické zkušenosti. Samozřejmě také navážete i cenné osobní kontakty.

 

Jaké jsou podle Tebe největší slabiny VŠCHT?

Nedostatečná propagace školy pro veřejnost.

 

Máš zkušenosti se samosprávou či vedoucí funkcí? Jaké? Co jsi prosazoval?

Ano, mám zkušenost na pozici manažerky menšího hotelu.

 

Máš zkušenosti či inspiraci z jiné školy/instituce? Jaké?

Studovala jsem pouze na VŠCHT.

 

Čím můžeš přispět studentské společnosti? Jak se na jejím chodu můžeš aktivně podílet?

Ráda využiji svoje zkušenosti ze studentského životu a studia, abych zpříjemnila studium budoucím studentům.

 

O jakých svých vlastnostech si myslíš, že je budeš jako senátor využívat/potřebovat nejvíce? /

Jako senátor si myslím, že budu využívat pozitivní přistup k životu a vnímavost vůči okolí.

What qualities do you think you will use / need most as a senator?

As a senator, I think I will use my positive approach to life and responsiveness to others.

 Varga_zdenek_foto (šířka 215px)

Varga Zdeněk

kandidát do senátu FTOP ve skupině Ph.D. studentů

 

2. ročník doktorského studia, obory Učitelství odborných předmětů (2. ročník), Chemie a technologie ochrany životního prostředí, Ústav technologie vody a prostředí,

 

Co Tě motivuje k tomu, stát se senátorem?

Při studiu bakalářského a magisterského stupně jsem měl jen mlhavou představu, co všechno obnáší školní samospráva a jak velkou úlohu v ní může student sehrát. Během doktorského studia jsem měl možnost nahlédnout na dění ve škole v jiném světle, a tak bych se chtěl více podílet na chodu VŠCHT.

 

Jaké jsou podle Tebe největší síly VŠCHT?

Vysoká míra uplatnění absolventů, která je způsobena snahou školy přizpůsobit se moderním výzvám a udržovat si tak dobré jméno. Dále je zde přátelské prostředí mezi jednotlivými obory oproti jiným vysokým školám.

 

Jaké jsou podle Tebe největší slabiny VŠCHT?

Roztříštěnost a nejednotnost základních znalostí u bakalářských programů, což se snad v budoucnu změní. Malé množství studentů zapojených do projektů.

 

Máš zkušenosti se samosprávou či vedoucí funkcí? Jaké? Co jsi prosazoval?

Byl jsem členem kolejní rady, kde jsem se pokoušel rozšířit možnosti třídění odpadů. To bylo na dobré cestě k uskutečnění, když jsem z kolejní rady odcházel.

 

Máš zkušenosti či inspiraci z jiné školy/instituce? Jaké?

Bohužel (nebo bohudík) mám zkušenosti pouze z naší Alma mater. Ovšem vždy, když mám možnost, rád zjišťuji u studentů z jiných škol, jak se věci mají u nich.

 

Čím můžeš přispět studentské společnosti? Jak se na jejím chodu můžeš aktivně podílet?

Nemohu slibovat, že vyřeším vše. Budu však reflektovat nápady studentů, snažit se porozumět jejich potřebám a ty následně prosazovat.

How can you support student life and organizations? How can you actively participate?

I cannot promise to solve everything. But I will support the ideas of students and try to understand their needs and then to promote them.

 

O jakých svých vlastnostech si myslíš, že je budeš jako senátor využívat/potřebovat nejvíce?

Schopnost vycházet s lidmi, trpělivost, nezaujatost, netradiční pohled na věc.

[poduzel] => Array ( ) [iduzel] => 41521 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /fakulta/vedeni-fakulty/as/volby-as-ftop/volby-2017/ftop [sablona] => stdClass Object ( [class] => stranka [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [42087] => stdClass Object ( [nazev] => Vyhlášení voleb do Akademického senátu FTOP VŠCHT [seo_title] => Vyhlášení voleb do Akademického senátu FTOP VŠCHT [seo_desc] => [autor] => [autor_email] => [perex] => [ikona] => [obrazek] => [obsah] =>

Vážené kolegyně, vážení kolegové, studentky a studenti,

dnem 31. 1. 2018 končí funkční období stávajícího Akademického senátu Fakulty technologie
ochrany prostředí. V souvislosti s tím vyhlašuje AS FTOP volby na další funkční období.

Akademičtí pracovníci: 02/2018 – 01/2021
Studenti: 02/2018 – 01/2020

Předsedou volební komise byl zvolen Ing. Daniel Maxa, Ph.D.

Volby proběhnou v termínu od 4. – 7. 12. 2017

dle Volebního řádu Akademického senátu Fakulty technologie ochrany prostředí Vysoké školy chemicko-technologické v Praze

Tímto vás žádám o zaslání návrhu kandidátů na nové členy senátu předsedům dílčích
volebních skupin nejpozději do 13. 11. 2017.

Děkuji za vaši spolupráci.

Ing. Eva Mištová, Ph.D.
předsedkyně Akademického senátu FTOP

[poduzel] => Array ( ) [iduzel] => 42087 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /fakulta/vedeni-fakulty/as/volby-as-ftop/volby-2017/42087 [sablona] => stdClass Object ( [class] => stranka_ikona [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) ) [sablona] => stdClass Object ( [class] => stranka_ikona [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) [api_suffix] => )

VŠCHT Praha
Technická 5
166 28 Praha 6 – Dejvice
IČ: 60461373
DIČ: CZ60461373

Datová schránka: sp4j9ch

Za informace odpovídá: Fakulta technologie ochrany prostředí
Technický správce: Výpočetní centrum

Copyright VŠCHT Praha
zobrazit plnou verzi